lördag 23 januari 2010

Vardag

Då rullar allt på i vanlig ordning igen... Känns som om det var en hel evighet sen julledigheten!

Idag tog jag och vovvarna en promenad med Helena & Dito på Vedema. Kändes som värsta träningspasset... Backarna som kan vara lite jobbiga i vanliga fall kändes ungefär som att bestiga Mount Everest i all snö (bara en hårfin överdrift...). Två steg fram och ett bak... Hundarna däremot kilar upp löjligt lätt. Inte en antydan till ansträgning där inte!



Efter en kort återhämtning hemma körde vi upp och tränade.

Tizlan fick köra lite balans & slalom. Vi har också påbörjat träning med att få in en start där jag inte håller henne men som förhoppningsvis kan vara lika explosiv.

Med Cocos blev det kontaktfält, slalom med hinder innan & efter och lite framåtsändande. Hangaren i all ära men nu vill jag träna ute!

Gizmo fick även han köra lite slalom och tunnlar och hans favorit - trampa på locket. Han är löjligt förtjust i att springa efter locket när jag kastar det och trampa...

Som tack för en trevlig träning lyckades Cocos bita mig i fingret när vi kampade...
Nu väntar soffan & något varmt att sörpla i mig... Är det för sent (eller för tidigt) för glögg?

2 kommentarer:

  1. Anonym1/23/2010

    Alltså....e du inte lite fel i datumen??? Hos oss e det bara den 23 januari idag.

    Tina

    SvaraRadera
  2. Så nu ska det väl vara rätt... Ve och fasa, man vill ju inte att det ska va söndag när det bara är lördag! fast det är klart, om det vore torsdag hade det ju inte varit helt fel!

    SvaraRadera