måndag 11 januari 2010

My Dog

Då var årets första tävling, My Dog i Göteborg avklarad! Vi begav oss på fredagseftermiddagen och var uppe i Göteborg tidig kväll. Installerade i vår lilla stuga åt vi Tinas hemlagade lasange (Tack!) och drack vin. Stugan var nog mer tänkt för sommargäster än för vinterboende och med kylan som rådde utomhus var det ganska kyligt. Vi lyckades inte få igång elementet på toaletten så dit in var det inte någon som försvann någon längre tid...



Tizla & Wessla undrar om Elin kanske inte skall tappa en liten, liten bit...





Tävlingen flöt på fint och även om de strålande resultaten inte ville infinna sig tycker jag nog att det finns bitar i varje lopp som vi sprang. Ja, med untantag av sista hopploppet på söndagen då där Tizla var totalt galen och övertaggade eller kanske lite rabiat som speakern kallade henne.

Det var lite kluriga slalomingångar i alla klasserna och vi fick lite möjlighet att använda oss av delar av vår vinterträning, vilket gett resultat! Tizla satte 3 av 4 ingångar! Den hon missade var i sista klassen där jag redan lyckats rädda och reda ut flera situationer men där gick det helt enkelt inte längre...

Som bäst blev det en 10:e plats i hopploppet på lördagen. Jag är faktiskt nöjd med hela loppet och det kändes riktigt bra. Vi var ca 4 sek efter vinnande Åsa & Erik vilket känns helt ok.
Göteborg var trevligt som vanligt. Roligt att träffa på människor man inte sett på ett par månader nu. Jag tycker också att det är roligt att ha möjlighet att titta på alla storlekar och klasser. Cocos uppfödare Linda från Danmark var på plats och tävlade med Cocos mamma Pepsi. Det är första gången jag ser Pepsi på agilitybanan så det var riktigt kul!

Tävlingen flöt på bra och planeringen följdes vilket gjorde att vi var hemma i hyfsad tid på söndagskväll, skönt!
Men visst blir man trött av allt stoj och stimm. Må säga att det var skönt att krypa ner i sin egen säng i gårkväll.


En powernap är aldrig fel.

Dagens tävling:
Vem gömmer sig under scarfsen?
Vinnaren får en köttbulle!



Min käre far har varit här och passat Gizze och Cocos under helgen. I fredags passarde Gittan, Ebba & Tello de små monstren. Enligt rapport gick allt bra. Gizmo gjorde skäl för namnet knähund och Cocos visade Tello att karlarna ska ge vika för damerna & att hon minsann är äldre än honom om det så bara är någon enstaka månad. Tack för Hjälpen! Tello har en liten present att inkassera för besväret...

Idag har jag varit uppe och tränat med Cocos i hangaren. Tränade lite slalom, kontaktfält & val av tunnelingång. Slalomen börjar sitta bättre och bättre. Jag körde med ett hopphinder kl. 12 och hon tog ingångana fint. Provade även på att jobba på henne lite mer och springa förbi när hon var inne i slalom. Det gick hur fint som helst på vänster sida men när jag var på höger stressade hon på mer och hoppa över någon port.










Idag har varit sista dagen på min långledighet. Tänk att jag varit ledig sen den 31 dec. Ångesten trycker på ganska bra. Är inte det minsta sugen på att knalla upp kl 05.00 imorgon. Hundarna är inget ont anande. Kan tro att de inte kommer hoppa av glädje när de förstår att det är dags att ge sig av till Dagis...




1 kommentar: