tisdag 5 januari 2010

Hej du vinterland


Idag har det snöat mer. Kan inte riktigt minnas när det senast låg snö och var så här kallt i Skåneland! Det är i alla fall en fröjd att slippa allt grus och annat som hundarna drar in när det är vått och grått ute!



På förmiddagen idag var vi ute på skogspromenad med Gittan & Tello. Trevligt med någon att gå och tragga med medan hundarna far fram. Ja, förutom Tizla då som, med några fåundantag, håller sig i de upptrampade spåren...

Efter promenaden tog jag och pappa en tur in till staden. Ett par nya gympaskor inhandlades inför kommande säsong! De ska slitas med hälsan!

Ikväll har jag & Cocos varit och kikat på "Lydnadsgänget" som tränar varje vecka i boulehallen här i Tyringe. De är verkligen duktiga allihopa, en härlig kompott av elitekipage och nybörjare. Man får allt lite blodad tand... Jag fick lite bra tips av Petra för att komma igång, Tack! Jag & Cocos passade även på att träna lite "kontaktfält" med lock och skål. Bra att passa på i nya miljöer med lite störning.

Kvällen till ära bjöd Petra på tårta eftersom hon fyller år på Torsdag. Jag hade verkligen prickat in rätt dag för en liten visit!

Vad dagarna går när man har lite ledigt... Det är i alla fall otroligt skönt att kunna vistas ute lite i dagsljus & ägna massor av tid till hundarna!

Ikväll har julgardiner, stjärnor & det övriga julstöket åkt bort. Lika mysigt som det är när det kommit upp, är det skönt när det försvunnit bort!





Det sägs att det ska snöa mer i natt, vi får väl se om vi hittar ut i morgon!

2 kommentarer:

  1. Zorro hälsar och tackar för grattiset.
    Vi ses väl till helgen.
    Visst känns det skönt att ha en Gizmo som stöd;)

    SvaraRadera
  2. Anonym1/06/2010

    HOLY SHIT!!!!!! Vad har hänt????
    Uppdatering på bloggen.......Jag hade gett upp


    Kram Tina

    SvaraRadera