måndag 4 januari 2010

2010 - Nytt år... Nya möjligheter!

Skam den som ger sig... Nu har jag tänkt mig ett nytt försök med lilla Bloggen, får väl se om jag lyckas bättre denna gången!

2009 är till ändo och vi har knatat in i ett nytt decenium! Under året som gick hann det hända en hel del...
Flocken utökades med Cocos, till Tizlas stora förtvivlan. Matte däremot är oerhört nöjd med tillökningen. Det kunde inte blivit bättre! Cocos är hur mysig som helst. En speciell hund med många roliga & knasiga egenskaper!

Tizla var kvalad till SM för första gången både individuellt och i Lag. Mina nerver var dock inte de bästa och trots fina laglopp första dagen var det platt fall dag nr 2. Upp som en Sol, ner som en pannkaka. I de individuella loppen hade jag inte den rätta fokusen och inställningen & det gick därefter. Nåja vi laddar för nya tag i Kalstad 2010!

Jag och vovvarna tog vårt pick och pack och flyttade från Örkelljunga hem till mina gamla hemtrakter i Tyringe. Hem, ljuva hem! Inga galna schäfrar och närmre till nära och kära!

Gizmo blev pensionerad från agilityn. I somras konstaterades att han hade diskbråck, vilket gjort sig påmint nytt i kylan.


2010 ska helt klart bli ett bra år!
Cocos grundträning är i full gång! Känns bra, även om det svackar i perioder. Om våren blir som jag tänkt mig blir det tävlingsdebut framåt sommaren. Siktet är inställt på Råådalen den 5 juni, men man ska väl inte säga för mycket.
Tanken är även att vi ska börja lära känna några små får... Om allt går som planerat ska vi ha lite får till förfogande tillsammans med bla Gittan & Ebba med deras bc Tello och Petra & Lira. Ska bli jättespännande! Jag har verkligen ingen koll på det där med vallning. Kul med något helt nytt!
Målet med Tizla i år är att våga mer på banan. Givetvis siktar vi även på SM kval inför 2011!
Gizmo får hänga på och vara vår lilla maskot!
Jag ska hitta ett nytt jobb, närmre hemma!

God fortsättning...

1 kommentar:

  1. Anonym1/05/2010

    Hej!
    Kul att du har uppdaterat bloggen.
    //Gittan

    SvaraRadera