tisdag 10 februari 2009

Oreda i flocken, om man frågar Tizla...




Ja, då var lilla flocken utökad med en ny liten förmåga. I söndags var jag och Nettan nere i Danmark och hämtade hem min lilla stjärna Cocos. Så sen i söndagskväll har det varit full rulle här hemma i Örkel... Vilket Tizla har ett och annat att säga om! Gizmo tycks acceptera det lilla monstret något bättre även om han också tycker att hon är lite väl mycket emellanåt. Dessutomär han otroligt svartsjuk och följer mig som en liten skugga.

Cocos är verkligen framåt och en liten piggelin! Hon började söndagskvällen med en egen liten husgesyn och vid det här laget tror jag hon hitat varenda liten damtuss som kunde tänkas finnas i någon liten vrå.

Cocos kommer från Ulkaergårds kennel i Danmark. Mamma heter Pepsi och tävlar agility med sin matte Linda. Pappa är vår allas kära Elvis.

Cocos kull bestod av 5 valpar, varav 4 tikar. Kan ni förstå hur svårt det var att välja? Alla valparna har gått till agilityintresserade. Ska bli spännande att se vad det blir av detta!



Måste säga att jag känner mig lite nervös över hur detta ska förlöpa... 3 vovvar och en helt ny ras, vilket innebär helt nya utmaningar... Tja, jag börjar med en gnutta sunt förnuft så ska det nog lösa sig!

2 kommentarer:

  1. Anonym2/11/2009

    Trevligt trevligt. Det tog väl några månader innan Bixx accepterade Kidden däremot tog Higgins det bättre, men om han fortfarande hoppas att galningen snart flyttar:)
    Tizla vänjer sej nog ska du se.

    Lycka till m stjärnan

    Kram Tina och resten

    SvaraRadera
  2. Anonym2/11/2009

    Jaha.. Det märks att jag inte hänger med alls. Hade ingen aning om att det skulle komma en ny valpis till dig och absolut inte en bc. Välkommen till ligan!!

    Kram Sara

    SvaraRadera