torsdag 26 februari 2009

Barmark...


Då var det åter barmark ute och istället för snö faller regn... För första gången sen Cocos flyttade in till lilla flocken är det alltså snöfritt. Årets första bekräftelse på att det kommer bli vår i år också har tittat fram i form av några små knoppar (ev krokus tror jag) på vår lilla uteplats. Detta lilla vårtecken är dock ett minne blott... Ett par sylvassa små valptänder tycke att det kunde vara värt ett smakprov...


Idag är jag "mammaledig" - vilket innebär full rulle. Nu vilar dock vilddjuret middag och jag får lite tid vid datorn. Vi får väl se om jag hinner ett helt inlägg innan det är dags att springa ut med en liten nödig valp... eller liten vet jag inte direkt. Tycker att hon växer så att det knakar...


Tizla och Gizmo är inte alls överens med matte om att flocken utökats. För Tizlas del har det i alla fall gått framåt, nu går det i alla fall att ligga i samma rum som det lilla monstret - så länge det finns ett visst säkerhetsavstånd vill säga.

Gizmo tycks ha insett att den brövliga inkräktaren visst inte bara var på besök, i så fall är det ett väldigt långt besök som bör avslutas NU. Lillkillen beteer sig nästan som om han var lite deprimerad och håller sig undan (han som brukar följa mig hack i häl om det så är inte på toaletten). Ibland gör han dock ett tappert försök att tuckta inkräktaren. Det går si så där....


Cocos själv tycks ha funnit sig väl tillrätta. Än så länge tycks valperiet förlöpa ganska smärtfritt (hon har ju bara smakat lite på skohyllan...). Hon är verkligen en härlig liten individ som tycks ha en stor personlighet!


Det får räcka för nu... Ska jobba på att vara lite flitigare med Bloggen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar