fredag 6 mars 2009

Häng på i V V V gänget!


I morse startade jag en ny kampanj - V V V. Det vill säga Våga Vägra Vintern! Sagt och gjort... Den, sen en tid tillbaka, fruktansvärt tråkiga vinterjackan fick hänga kvar i hallen och i stället åkte en ofodrad jacka på & så var jag redo för jobbet. Välkommen Vår, tyckte jag... Nog var det lite kallt de ca 100 meterna till bilen, men vårmorgnar brukar väl vara ganska kalla...? Tur att ett par fingervantar låg kvar och skräpade i väskan...
Väl på jobbet tycktes inte mina kolleger ha förstått att jag nu bestämt att Vintern är slut. Huttrande i min lilla jacka fick jag informera om detta faktum. De såg dock förvånansvärt nöjda ut i sina tjocka Vinterjackor... Huttrande har jag i alla fall genomlevt dagen. Tyvärr hade jag inte vett nog att klä mig lite tjockare under jackan, för visst är det OK med en tjockare tröja på Våren?
Väl hemma åkte långkalsonger och täckjackan på under kvällspromenaden, för visst är väl även vårkvällar lite småkyliga? Trots allt vill jag driva min lilla kampanj vidare, för Vägrar man något tillräckligt länge bör man väl få något slags gehör - förr eller senare.

1 kommentar:

  1. Anonym3/07/2009

    Haha, jag har inte haft mössa på 2 dagar och till på köpet ny klippt. Något röda öron, men va fan, jag e med på din V.V.V

    Kram Tina

    SvaraRadera