fredag 16 januari 2009

2009 - ett Bra År!!!

Då var årets första vanliga vecka nästan förbi. Vanlig i den bemärkelse att det varit vanliga jobbdagar hela veckan lång. Nu är det i alla fall äntligen helg! Helgen bjuder inte på några större engagemang, vilket också är skönt. Det blir väl lite träning, städning och annat smått och gott.
Har tänkt mig att skriva ner mina planer (känns inte som jag vill kalla det mål..?) för 2009.

Jag har bestämt mig för att 2009 ska bli ett Bra År, på alla plan! Ska försöka se och fokusera på allt det goda. Brukar inte ge Nyårslöften men i År har jag lovat mig att jag ska göra saker som "Jag aldrig skulle ha gjort i vanliga fall".

Det står redan klart att mitt år kommer innehålla en hel del förändringar. Bland annat bytar jag tjänst på jobbet och får en lite ny inrikting, spännande! Ännu mer spännande blir det att familjen utökas (läs ett stort smil). Mer om detta lite längre ner i inlägget....

För min & TIZLAS del hoppas jag på att ryggen ska hålla sig fin. Vi fortsätter med simning och besök hos sjukgymnasten. Så länge allt ser bra ut ska vi köra agility så att det ryker! och som det ser ut nu är det inga problem...
Vi är kvalade till SM individuellt och i lag och ska försöka toppa formen tills dess.
Jag hoppas att vi ska få möjlighet att träna för någon eller några trevliga instruktörer under året. Där är redan något inbokat i alla fall...
I år skall jag jobba på att vara mer offensiv i min handling. Vi ska satsa det vi har, sen får vi väl se hur det går.
Det är väl ett mål att ta sig till SM 2010. Pratade en del med Tina om detta för någon dag sen och blev påmind om att det viktigaste är dock trots allt att ha Kul! Hade varit skönt att få sätta det "perfekta loppet" utan att ha fokus på resultatlistan.

Med GIZZE blir det fortsatt arbete med säkerhet och drag. Ska jobbat på att få upp "ångan" och en gnutta galenskap... (vi får väl se hur det går). Det kommer i alla fall bli lite mer tävling för lillkillens del i år, så länge han är med på noterna. Ska vi prata resultatmässigt (vilket tycks vara lite tabu) så är målet att klättra en klass...

En sak är i alla fall säker:
I år ska inte Gizmos träning och tävling vara på "undantag" som tidigare.


Familjen kommer utökas!!! Den 8 februari hämtas lilla COCOS hem! Ni får nöja er med lite bilder på den blivande stjärnan så länge. Planerna och mer information kommer senare!





Har ni sett något sötare.....?



1 kommentar:

  1. Anonym1/16/2009

    Nååååå, vilken godbit....ska bli kul att få träffa henne. Cocos är ett ljuvligt namn (om man gillar kokos:)jag kan känna doften av kokos när jag säjer Cocos, knäpp eller?
    Du vet, det finns en shelite vid namn cocos som gjorde att jag bestämde mej för att köpa sheltie.

    Bra att du lyssnar på tant Tina för vi får inte glömma att ha roligt och man kan endå prestera, kanske t.o.m bättre.
    Nya, roliga tag 2009......
    Kramiz Tina

    SvaraRadera